Milí zákazníci, dovoľujeme si Vás informovať, že počas 16.8.2019 a 20.8.2019 čerpáme dovolenku a teda tovar objednaný v tomto termíne budeme zasielať 21.8.2019. Ďakujeme Vám za porozumenie. Váš tím Fleurance Nature.

Ako zlepšiť kvalitu spánku

Tipy pre spanok

Aké sú výhody spánku?

Pokojný spánok je kľúčom k vnútornej pohode, predstavuje až jednu tretinu nášho života. Počas pracovných dní spíme 7 až 8 hodín. Kvalitný spánok nám nabije baterky do ďalšieho dňa.

Počas spánku dôležité funkcie nášho organizmu bežia doslova plnou rýchlosťou a bunky tela sa regenerujú.

Ako kvalitný spánok prospieva organizmu:

pomlčkapokožka sa regeneruje najviac okolo 1 hodiny ráno,
pomlčkamozgové a svalové bunky zvyšujú svoje delenie počas spánku. Táto bunková funkcia je závislá od rastového hormónu, z ktorého až 60% - 70% vzniká vo fáze spánku,
pomlčkaaktivuje sa prirodzená ochrana organizmu a práve v noci je hladina lymfocitov maximálna,
pomlčkapočas spánku si mozog triedi informácie, optimalizuje sa pamäť a schopnosť učiť sa,
pomlčkaštúdie dokazujú, že kratší alebo horší spánok narúša naše zdravie a môže byť z dlhodobého hľadiska zdrojom dysfunkcií,
pomlčkanarušený spánok je zdrojom podráždenosti, úzkosti alebo depresie. Vedci preukázali, že adolescenti, ktorí idú spať po polnoci majú zvýšené riziko depresie o 24% v porovnaní s tými, ktorí idú spať pred 22 hodinou.

 

Tipy pred spaním

Tipy na zlepšenie kvality spánku
 
pomlčkadodržujte pravidelný harmonogram času ukladania sa na spánok,
pomlčkavyvarujte sa mobilom a tabletom v posteli. Svetlo z displeja pôsobí na produkciu melatonínu (hormón regulujúci spánok) a mozog oddiaľuje spánok,
pomlčka2 až 3 hodiny pred spánkom nešportujte, pretože šport zvyšuje telesnú teplotu a môže oddialiť nástup spánku,
pomlčkaaspoň 4 hodiny pred spánkom vylúčte kávu, čaj a colu,
pomlčkavyhnite sa fajčeniu, okrem jeho škodlivých účinkov na zdravie, obsah nikotínu spomaľuje nástup spánku,
pomlčkapred spaním si doprajte kúpeľ, ktorý uľahčuje relaxáciu a uvoľnenie svalov,
pomlčkadoprajte si pred spánkom napríklad pohár teplého mlieka, šálky bilinného čaju z medovky, alebo valeriány lekárskej
pomlčkavytvorte si pohodlné prostredie pre spánok: pohodlná posteľ, teplota v izbe okolo 19C a posteľ orientovaná podľa Feng-Shui
pomlčkavečerné čítanie uľahčuje zaspávanie

 

Zdroj:  PARENTAL BEDTIMES AND ADOLESCENT DEPRESSION Earlier Parental Set Bedtimes as a Protective Factor Against Depression and Suicidal Ideation James E. Gangwisch, PhD1; Lindsay A. Babiss, BA2; Dolores Malaspina, MD3; J. Blake Turner, PhD4; Gary K. Zammit, PhD5; Kelly Posner, PhD Valeriana lekarska - Hloh obyčajný - Mučenka pleťová

 

 

 

 

 

 

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.