Milí zákazníci, dovoľujeme si Vás informovať, že počas 16.8.2019 a 20.8.2019 čerpáme dovolenku a teda tovar objednaný v tomto termíne budeme zasielať 21.8.2019. Ďakujeme Vám za porozumenie. Váš tím Fleurance Nature.

Ako znížiť vysoký cholesterol prirodzenou cestou?

legumes-min
 

Cholesterol je pre náš organizmus životne dôležitá látka a nevyhnutná zložka membrány každej bunky v organizme pomáhajúca pri tvorbe hormónov. Cholesterol sa prevažne produkuje v pečeni (75%) resp. je prijímaný živočíšnou potravou. Odporúčaná hladina cholesterolu je podľa WHO menej ako 5,0 mmol/l.

 

Rozoznávame dva typy cholesterolu:

  1. LDL cholesterol známy ako „zlý“ cholesterol má za úlohu roznášať tuk do tkanív. Pri nadmerných hladinách v krvi môže spôsobovať zanášanie tepien, ich zužovanie a kôrnatenie. To má za následok zvýšenie nároku na srdcový výkon, hrozí vysoký krvný tlak a zníženie prítoku dostatočného množstva krvi do orgánov ako je srdce, alebo mozog. Dôsledkom zúženia prietoku krvi je krvná zrazenina, ktorá zablokuje prietok krvi a spôsobí srdcový infarkt, alebo mŕtvicu.

  2. HDL cholesterol známy ako „dobrý“ cholesterol, ktorý prenáša nadbytočný tuk naspäť do pečene na ďalšie spracovanie.

Medzi tuky, ktoré zvyšujú cholesterol zaradzujeme:

Nasýtené tuky – nachádzajú sa vo výrobkoch živočíšneho pôvodu ako sú mäsové, alebo mliečne výrobky, tučné mäso, párky a údeniny, smotana a maslo.

Transmastné kyseliny – nájdeme ich vo vyprážaných produktoch ako sú napríklad hranolky, vyprážaný syr.

 
fille_fleur_thinkstock

4 kroky k zníženiu vysokého cholesterolu

  1. zaraďte do svojho jedálnička potraviny obsahujúce:

    • prospešné tuky ako je rybí tuk a tuk bohatý na Omega-3 mastné kyseliny. Keďže naša strava je často chudobná na pokrm z rýb, doporučujeme užívať doplnky stravy bohaté na Omega-3 mastné kyseliny od spoločnosti Fleurance Nature. Ďalej pridajte do svojej kuchyne olivový olej, čerstvé orechy, alebo domáce vajíčka

    • vlákniny ako je sezónne ovocie a zelenina, celozrnné cereálie, otruby, strukoviny, alebo celozrnný chlieb.

  2. obmedzte fajčenie, pitie alkoholu, sacharidy a cukry.

  3. začnite sa pravidelne venovať fyzickej aktivite akou je napríklad beh, bicyklovanie, alebo plávanie. Budete sa cítiť lepšie a zdravšie, podporíte tým svoju imunitu a cirkuláciu v tele.

  4. zaraďte doplnky výživy obsahujúce červenú fermentovanú ryžu. 

Červená fermentovaná ryža obsahuje prírodnú látku monacolin K, ktorej denný príjem prispieva k udržiavaniu zdravej hladiny cholesterolu v krvi.

 

Dokázaná účinnosť  červenej fermentovanej ryže *:

Účinnosť monacolinu K, ktorú poskytuje červená fermentovaná ryža bola preukázaná v klinickej štúdii ** uskutočnenej na 75 dobrovoľníkoch vo veku 23 až 65 rokov. Po 2 mesiacoch u ľudí, ktorí denne konzumovali 11,4 mg monakolínu K, poklesol LDL cholesterol známy ako "zlý cholesterol" v priemere o 26,3% a celkový cholesterol o 20,4%.
 
Vývoj LDL cholesterolu_1
 
* Kladné vedecké stanovisko k monacolin K vydalo aj EFSA (Európsky úrad pre bezpečnosť potravín) uverejnené 28. júla 2011, založené najmä na nasledujúcich článkoch: Heber a kol., 1999 - Randomizovaná kontrolovaná štúdia 83 dobrovoľníkov konzumujúcich denne počas 12 týždňov 7,5 mg monacolínu K, ktoré prinášajú kvasinky červenej ryže. Lin et al., 2005 - Randomizovaná kontrolovaná štúdia na 75 dobrovoľníkoch, ktorí konzumovali 11,4 mg monacolínu K denne počas 8 týždňov. **Lin CC, Li TC, Lai MM, Efficacy and safety of Monascus purpureus Went rice in subjects with hyperlipidemia, Department of Family Medicine, China Medical University Hospital, Taichung, Taiwan. European Journal of Endocrinology. Nov 2005; 153 (5): 679-86.
Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.